Thursday 27 August 2015

Kurus ker? -SET BERSALIN NONA ROGUY

Assalamualaikum..

Hari ni nak citer bab kuruih. Acheewah.. Dah macam personal trainer kater ko huhuhuhu.. Sebenarnya bukan apa. Semalam aku singgah beli goreng pisang kat makcik bawah rumah aku tu. Terasa lapor pulak dah petang kan. Buat bekal kat opis.Terjadilah perbualan ni..

Aku      : Makcik, goreng pisang rm2 (sensorang makan kan)

Makcik : Ok. Eh, ko nampak kurus skang. Dulu gemok skit..

Aku      : Erk!! (terkedu kejap) Oooo.. biasalah makcik, dah bersalin kurus la balik (kuangsam nyer makcik.. sentap mak!!)

Makcik : Eh, dah ada baby ke? laaa.. makcik tak taw pun..

Aku      : Ha'ah.. dah lapan bulan lebih pun (takkan aku nak masuk paper pulak kan cakap aku mengandung & beranak.. apakah??)

Makcik : Ooo.. gemok ada isi la.. cepat pulak ko kurus balik..

Aku      : Ha'ah.. biasalah makcik. Jaga baby.. tak cukup tido.. kurus la.. ( ko puji aku kurus pun aku tetap beli goreng pisang ko rm2 jew.. bahahaha)

Ok. Stop kat situ. Nak citer pasal kurus kan. Masa pregnant memang aku agak cubby(ayat gemok agak sentap). Naik 10kg kata ko. So, aku pun servey la set bersalin mana yang bagus (paling penting tuk kurus la..). Aku aim 2 produk ni. Tanamera & Nona Roguy. Dua2 feedback bagus. Tapi dalam pada carik2 tu ter'follow' pulak bidan muda ni.. seronok baca kisah dia dan pantang.. sangat memberi ilmu. Rugi sapa tak follow. Ni fb dia..


Aisyah ni pun sangat la friendly nyer. Aku PM dia jew.. tanya pasal set bersalin. Dia tokey Nona Roguy. So, lepas bagi detail serba sikit, akupun beli la. Masa tu dia buat promotion satu set Rm240. Murah kot. Korang follow la.. kengkadang dia memang suka buat promotion. Rembat jew.. jangan pikir2 lagi.


See.. puasa & raya baru ni punya promotion. Beli ngan dia bagus.. dia akan ajar korang dari A to Z. So, new mommy jangan risau.. Kalau nak amik dia tuk berurut pun boleh. Dia ada spa kat Shah Alam sana. Yang dekat boleh la pegi.

Selain tu, aku suka baca blog dia. Sangaaaaaaat la bagus tuk kaum hawa yang zero pasal ilmu kewanitaan ni. Tak caya? follow la.. baru tahu..


Haaaa.. ni la antara rahsia aku slim balik. Nak kata aku berpantang sakan tak jugak. Masih belasah KFC & PIZZA HUT dalam pantang (mampos kalau mak aku tahu). Tapi, beringat la.. jangan ko melantak bagai nak rak. memang jadi rak la badan ko.. muahahahaha

Pantang makan memang aku fail skit. Tapi tulah, mungkin kelebihan orang menyusukan baby.. kurus dengan sendirinya. Aku nak kurus memang senang, BERANAK. Tapi, takkan tiap2 tahun nak beranak yer dok? huwaaaaa....

Meh banje gambo beberapa bulan sebelum pregnant.. Demok tak aii..?? muahahaha

Mana tak demok, makan tak budget2.. muahaha


No comments:

Post a Comment