Tuesday 6 October 2015

Resepi mudah.. Request by princess..-KEK BATIK

Assalamualaikum..

Ok.. ni pasal desert lagi. Actually, baru jew habiskan cheesekut yang aku buat ari tu. Sebenarnya, aku malas nak buat desert lagi.. yer la.. kang aku gak kena perabih.. kalau tak kang sayang pulak.. membazir..yang sebetulnya Lupa lak yang anak2 & bapak anak tak gemaukan cheese. Kalau coklat laju la.

Dan tetiba putri2 ni duk request nak kek batik.Hurmmm.. dah lama tak buat katanya. Tak sampai hati pulak nak kata tak. Belek2 barang kat lemari doremon, ok ada. So,moh ler kita buat.

Macam biasa la.. resepi aku semudah a b c jew..

Bahan2 nyer seperti berikut..
1)Milo paket kecik ke@ 2 ke 3 cawan
2)seketul butter
3)Susu setengah tin @ 3/4 tin
4)Biskut marrie sepeket

mula2 cairkan butter dulu.

lepas tu, masukkan susu & milo.. kacau sebati..

Susun biskut & tuang bahan2 yg dah sebati.. ulang sampai habis . Dah siap!!

Oh ya.. dulu aku campur jew biskut masa dah sebati bahan2 tu. Tapi cam jeles lak tengok org buat kek batik ni tersusun cantik. Rupanya diorg susun biskut tu. Patut la lawo. Tu yang aku gigih try test buat. Alaaa.. korang kalau malas susun, boleh jew gaul semua terus.. pastu tekan2 bagi padat. Masuk perut sama jew.. yer dok!! Tapi kalau rajin cam aku (ngeh ngeh ngeh) leh ler susun. Lawo skit.Jadi ler ruper gini..

Bila citer pasal kek batik ni, teringat zaman asrama2 dulu. Punya lah gigih nak makan kek batik.. dapur takde kan. So, buat atas darat jew.. milo+susu+biskut.. pun jadi.. hahahaha.. hancuss!!

Anyway.. selamat mengemokkan diri yer.. daaaa...

No comments:

Post a Comment